CZTERY WYSPY

bulaj

Rejsy po Bałtyku

SZCZECIN - RUGIA - BORNHOLM - HANO - CHRISTIANSO - SZCZECIN
bulaj
Rejsy po Bałtyku SZCZECIN - RUGIA - BORNHOLM - HANO - CHRISTIANSO - SZCZECIN
Cena:
1 890,00 zł
Ilość miejsc do rezerwacji
Zostało jeszcze 9 miejsc
kalendarz
7 dni rejsu
turysta
Niezapomniana przygoda
fale
Staż morski
motorówka
Nowe jednostki
O rejsie

Rozpoczęcie rejsu Szczecin ul. Przestrzenna 3, godz. 14.00

Informacje dodatkowe:

plus

Możliwość wypływania stażu niezbędnego przed przystąpieniem do egzaminu (sternik morski).
W ramach rejsu proponujemy uzyskanie międzynarodowego certyfikatu ISSA (opłata za egzamin i wydanie certyfikatu 400 zł)

Cena zawiera:

monety plus

opiekę kapitana

wyżywienie

postoje w portach

paliwo

miejsce w kabinie na ubezpieczonym jachcie
szkolenie z obsługi wszelkich urządzeń i bezpieczeństwa na pokładzie   

gaz w kambuzie

koce, poduszki i prześcieradła

darmowy parking dla aut w trakcie trwania rejsu

Cena nie zawiera kosztów:

monety minus

indywidualnego ubezpieczenia KL i NNW
dojazdu

Rabaty:

rabat

5% stały klient
5% przy rezerwacji całego jachtu
5% wpłata całości kwoty czarteru na 3 miesiące przed jego rozpoczęciem
Każdy uczestnik naszych kursów otrzymuje zniżkę na pełną ofertę Domu Żeglarskiego MILA.

Kapitan

Jan Dryl

Kapitan jachtowy Jan Dryl

Kapitan jachtowy / motorowodny, instruktor żeglarstwa.

Jego jedynym nałogiem jest żeglarstwo. Podstawy żeglarstwa zdobył w Białostockim LOK, wyższe wykształcenie w Trzebieży. Przez ostatnie 25 lat pływał, jako etatowy kapitan / opiekun jachtu s/y Zbigniew Boliński, przez którego pokład przewinęło się wiele pokoleń żeglarzy, pokonując tysiące mil morskich. Zakochany w Szkierach i Fiordach, choć przez ostatnie lata zameldowany na Morzu Północnym.

Trasa
mapa rejsu Szczecin - Rugia - Bornholm - Hano - Christianso - Szczecin

Rugia

Największa wyspa Niemiec. Kamieniste plaże i kredowe klify to zupełnie inny świat od tego, który znamy. Malowniczy półwysep Arkona, liczne zatoki i wreszcie wysokie skały kredowe w Parku Narodowym Jasmund – to wszystko sprawia, że wybrzeże Rugii należy do najpiękniejszych w Europie Północnej.

Z największych atrakcji Rugii warto zobaczyć Tron Królewski (Königsstuhl), najsłynniejszą, liczącą prawie 120 metrów skałę tworzącą śnieżnobiały klif. Na jej szczycie znajduje się punkt z widokiem na Morze Bałtyckie. Wokół rozciąga się park narodowy obejmujący cały półwysep Jasmund.

Portem najczęściej odwiedzanym przez żeglarzy jest Sassnitz, w którym oprócz zjedzenia smacznej bułki ze śledziem prosto z kutra rybackiego można zwiedzić U-Botta, muzeum rybołówstwa lub przejść się po plaży pod klifem.

 

Bornholm

Duńska wyspa w południowo-zachodniej części Morza Bałtyckiego. Wschodnie, północne i zachodnie wybrzeża wyspy są skaliste, o charakterze klifów, dochodzących do 80 m wysokości, południowe wybrzeża są ukształtowane w postaci rozległych i szerokich piaszczystych plaż. Północna i środkowa część wyspy ma ukształtowanie pagórkowate, na południu przeważają krajobrazy równinne i wydmy. To zróżnicowanie krajobrazu sprawia, że wyspa jest niezwykle ciekawa pod względem turystycznym, a każdy port ma inny charakter. Oprócz wycieczek pieszych lub rowerowych na łonie natury można odwiedzić tu muzea, galerie, zamek Hammershus lub po prostu skosztować ryb w lokalnych restauracjach.

 

Hanö

Niewielka, szwedzka wyspa na północ od Bornholmu. Wyspa ma bogatą historię a najdziwniejszy okres w historii Hanö przypada na lata wojen napoleońskich. W latach 1810- 1812, wyspa była bazą angielskiej floty wojennej podczas manewrów na Morzu Bałtyckim. Pamiątką z tych czasów jest miejsce pochówku angielskich marynarzy.

Krajobraz wyspy jest różnorodny – od gęstych, bajkowych lasów liściastych z wysokimi paprociami i skałami porośniętymi mchem w części południowo - wschodniej, po wysokie, jałowe skały obok latarni, z których rozciąga się wspaniały widok. Na wyspie nie ma samochodów, ale za to żyje około 300 danieli.

 

Christianso

Duńska wyspa położona niedaleko Bornholmu wchodząca w skład archipelagu Ertholmene. Pierwsza wzmianka pisemna o wyspach pochodzi z ok. 1080 roku i mówi o powieszeniu bornholmskiego wikinga Egila za piractwo morskie. W 1684 król Danii Christian V w związku z trwającą wojną ze Szwecją postanowił stworzyć wysuniętą twierdzę morską, która stałaby się bazą wypadową dla duńskiej marynarki wojennej. Jego wybór padł na właśnie zdobyte, wraz z Bornholmem, Ertholmene. Pod kierownictwem norweskiego architekta ponad 450 robotników ufortyfikowało dwie wysepki: Christiansø i Frederiksø. Naturalny port stanowi cieśnina między tymi wyspami. Początkowo obie wyspy łączył most pontonowy, zastąpiony później obrotową kładką dla pieszych. Jedynie granit na fortyfikacje pochodził z miejscowego kamieniołomu. Resztę materiałów, w tym ziemię uprawną dowieziono na statkach. Od 1725 roku Twierdza Christiansø stanowiła ciężkie więzienie. Ostatni więzień zmarł w 1782 roku po czterdziestoletnim pobycie na wyspie. Większość budynków na wyspach pochodzi z czasów budowy twierdzy. Wszystkie znajdują się pod ochroną. Wśród nich można wymienić m.in.: Bastion Rantzaua, mury obronne, Fængsel – więzienie na Frederiksø czy kościół z dzwonnicą na Christiansø. Nowe budownictwo jest zabronione, nie wolno też zmieniać wyglądu zewnętrznego zabytków. Na wyspach nie ma źródeł słodkiej wody. Dostępna jest jedynie deszczówka, która zbiera się w starych wyrobiskach po kamieniołomach. Aby ograniczyć zużycie wody pitnej, w toaletach stosuje się wodę morską.

Jacht

Jacht Bavaria 49

dsc07431

Bavaria 49 (s/y Kiliki) - największa, 15-metrowa jednostka Domu Żeglarskiego, jest jednostką kultową. 5 kabin, 3 toalety, obszerna mesa i kambuz oraz pełnowymiarowa nawigacyjna, co jest rzadkością na jednostkach czarterowych.

Świetna manewrowość zarówno na żaglach jak i na silniku o mocy 78 KM, wsparta mocnym sterem strumieniowym umożliwia manewrowanie jednostką w każdych warunkach. Warto przy tym wspomnieć, że prędkość przelotowa to 6-8 węzłów. 

Co ważne - wyposażyliśmy naszą flagową jednostkę ponadstandardowo - telewizor w messie, ploter 12", dwukierunkowy AIS, radar, czy SART sprawiają, że nawet w sytuacji bez wyjścia - znajdziecie wyjście !!!! 

Pomoc techniczna dla czarterujących - 7 dni w tygodniu w godz. 9.00 - 17.00

Tel. 530 062 413, WhatsApp: https://wa.me/48530062413

Galeria z portów
Warto zabrać

Co zabrać na rejs:

Przede wszystkim torba - musi być miękka, tak żeby zmieściła się wszędzie.

  • Paszport lub dowód osobisty
  • Dokumenty żeglarskie, patent
  • Karta EKUZ
  • Przyjmowane leki
  • Okulary przeciwsłoneczne
  • Czapkę z daszkiem, kapelusz lub jakieś inne nakrycie głowy chroniące przed słońcem
  • Czapka zimowa i rękawiczki (rejsy morskie)
  • Polar 
  • Sztormiak, ewentualnie dobra kurtka przeciwdeszczowa i spodnie przeciwdeszczowe
  • Obuwie sportowe do poruszania się po jachcie
  • Obuwie na wycieczki lądowe
  • Kalosze
  • Dres
  • Bieliznę osobistą
  • Bieliznę termiczną (rejsy morskie)
  • Ręcznik i przybory toaletowe
  • Klapki pod prysznic
  • Śpiwór 
  • Latarkę, najlepiej czołówkę
  • Aparat fotograficzny
  • Telefon komórkowy z ładowarką samochodową na 12V
  • Gitarę lub inny instrument muzyczny
  • Indywidualne ubezpieczenie KL i NNW
  • Pieniądze w lokalnej walucie na wydatki własne

Oczywiście powyższa lista jest jedynie propozycją pomocną w pakowaniu worka żeglarskiego. Każdy z Was ma swoje indywidualne zapatrywania i potrzeby. Zgodnie z nimi uzupełniajcie powyższy zapis. Ze swojej strony życzymy powodzenia.