Rejsy po Bałtyku
Szczecin - Bornholm - Hanö - Christiansø - Szczecin (C50.5 SL)Rozpoczęcie rejsu godz. 14.00, Wyspa Grodzka 1
Zakończenie rejsu godz. 10.00
Informacje dodatkowe:
Możliwość wypływania stażu niezbędnego przed przystąpieniem do egzaminu (sternik morski).
W ramach rejsu proponujemy uzyskanie międzynarodowego certyfikatu ISSA (opłata za egzamin i wydanie certyfikatu 400 zł)
Cena zawiera:
opiekę kapitana
wyżywienie
postoje w portach
paliwo
miejsce w kabinie na ubezpieczonym jachcie
szkolenie z obsługi wszelkich urządzeń i bezpieczeństwa na pokładzie
gaz w kambuzie
koce, poduszki i prześcieradła
Cena nie zawiera kosztów:
indywidualnego ubezpieczenia KL i NNW
dojazdu
dieta bezmięsna - dopłata 100 zł/os. (wymagany kontakt z biurem po złożeniu zamówienia)
Rabaty:
5% stały klient
5% przy rezerwacji całego jachtu
5% wpłata jednorazowa całości kwoty na minimum 90 dni przed rozpoczęciem rejsu
Każdy uczestnik naszych kursów otrzymuje zniżkę na pełną ofertę Domu Żeglarskiego MILA.

Kapitan Domu Żeglarskiego

Bornholm
Duńska wyspa w południowo-zachodniej części Morza Bałtyckiego. Wschodnie, północne i zachodnie wybrzeża wyspy są skaliste, o charakterze klifów, dochodzących do 80 m wysokości, południowe wybrzeża są ukształtowane w postaci rozległych i szerokich piaszczystych plaż. Północna i środkowa część wyspy ma ukształtowanie pagórkowate, na południu przeważają krajobrazy równinne i wydmy. To zróżnicowanie krajobrazu sprawia, że wyspa jest niezwykle ciekawa pod względem turystycznym, a każdy port ma inny charakter. Oprócz wycieczek pieszych lub rowerowych na łonie natury można odwiedzić tu muzea, galerie, zamek Hammershus lub po prostu skosztować ryb w lokalnych restauracjach.
Hanö
Cztery kilometry na południowy wschód od półwyspu Listerlandet znajduje się wyspa Hanö. W miarę zbliżania się do celu podróży wyspa imponująco wyłania się z morza, a jej koroną jest dumna latarnia morska. W części północnej wyspy znajduje się wielki granitowy blok skalny, którego korona mierzy ponad 60 m. nad poziomem Bałtyku. W południowozachodniej części wyspy rozpościera się morena końcowa obfitująca w bloki skalne. „Worki z grochem” na cyplu północnym to ostroga brzegowa zbudowana z otoczaków, biegnąca w głąb morza. Składa się ona z milionów oszlifowanych przez wodę kamieni, które nieustannie znajdują się w ruchu, zmieniając kształt ostrogi w zależności od kierunku fal i wiatru. 4 Hanö (Natura 2000-område) Wysoka latarnia morska Na najwyższej płycie skalnej wyspy Hanö stoi wysoka na 16 m. latarnia morska, wzniesiona w latach 1904-1906. To jedna z najjaśniejszych latarni na Bałtyku. Jej światło dociera na odległość 23,5 mili morskiej, czyli na ok. 40 km. Co 13,5 sekundy latarnia wysyła trzy błyski światła w stronę morza. Na Hanö żyje około 300 danieli. W okresie Wojen Napoleońskich, w latach 1810- 1812, wyspa Hanö była bazą angielskiej floty wojennej podczas manewrów na Morzu Bałtyckim. Pamiątką z tych czasów jest miejsce pochówku angielskich marynarzy, znajdujące się na płytach skalnych między latarnią i ostrogą brzegową. Spoczywa tu 15 marynarzy. Duży, drewniany krzyż postawiono tu dopiero w 1973 r. w związku z wizytą angielskiej fregaty na wyspie. „HMS Plymouth 21st of June 1973” – tak brzmi napis na krzyżu, który został wykonany z masztu angielskiego statku.
Christianso
Duńska wyspa położona niedaleko Bornholmu wchodząca w skład archipelagu Ertholmene. Pierwsza wzmianka pisemna o wyspach pochodzi z ok. 1080 roku i mówi o powieszeniu bornholmskiego wikinga Egila za piractwo morskie. W 1684 król Danii Christian V w związku z trwającą wojną ze Szwecją postanowił stworzyć wysuniętą twierdzę morską, która stałaby się bazą wypadową dla duńskiej marynarki wojennej. Jego wybór padł na właśnie zdobyte, wraz z Bornholmem, Ertholmene. Pod kierownictwem norweskiego architekta ponad 450 robotników ufortyfikowało dwie wysepki: Christiansø i Frederiksø. Naturalny port stanowi cieśnina między tymi wyspami. Początkowo obie wyspy łączył most pontonowy, zastąpiony później obrotową kładką dla pieszych. Jedynie granit na fortyfikacje pochodził z miejscowego kamieniołomu. Resztę materiałów, w tym ziemię uprawną dowieziono na statkach. Od 1725 roku Twierdza Christiansø stanowiła ciężkie więzienie. Ostatni więzień zmarł w 1782 roku po czterdziestoletnim pobycie na wyspie. Większość budynków na wyspach pochodzi z czasów budowy twierdzy. Wszystkie znajdują się pod ochroną. Wśród nich można wymienić m.in.: Bastion Rantzaua, mury obronne, Fængsel – więzienie na Frederiksø czy kościół z dzwonnicą na Christiansø. Nowe budownictwo jest zabronione, nie wolno też zmieniać wyglądu zewnętrznego zabytków. Na wyspach nie ma źródeł słodkiej wody. Dostępna jest jedynie deszczówka, która zbiera się w starych wyrobiskach po kamieniołomach. Aby ograniczyć zużycie wody pitnej, w toaletach stosuje się wodę morską.
Cyclades 50.5 SL

Przestronny jacht dla większych załóg
Przedstawiamy Państwu jacht Cyclades 50.5 – elegancką, funkcjonalną i doskonale wyposażoną jednostkę żaglową o długości 15,68 m. Ten model łączy w sobie komfort, przestronność i łatwość obsługi, co sprawia, że jest idealnym wyborem zarówno dla doświadczonych żeglarzy, jak i osób ceniących sobie wygodę na pokładzie.
Wnętrze i układ kabin
Cyclades 50.5 oferuje wyjątkowo przestronne wnętrze, które pozwala na komfortowe zakwaterowanie dużej załogi. Jacht posiada pięć dwuosobowych kabin oraz dodatkową kabinę skipperską, dzięki czemu może pomieścić do 12 osób. Każda kabina wyposażona jest w schowki, oświetlenie LED oraz zasłony i moskitiery. Na jachcie znajduje się również sysem ogrzewania webasto.
Trzy łazienki z prysznicem i toaletą morską zapewniają wygodę i eliminują konieczność oczekiwania w kolejce. Mesa, pełna naturalnego światła, została wyposażona w duży, rozkładany stół z wygodnymi kanapami, idealny do wspólnych posiłków i spotkań. W pełni wyposażony kambuz z dwoma pojemnymi lodówkami, kuchenką z piekarnikiem oraz dużą ilością miejsca do przechowywania umożliwia komfortowe przygotowywanie posiłków. Dodatkowo, wbudowany system audio z radiem i odtwarzaczem umila czas na pokładzie.
Wyposażenie pokładowe
Jacht został zaprojektowany z myślą o komforcie zarówno na pokładzie, jak i w kokpicie. Znajdująca się na rufie platforma kąpielowa z drabinką oraz prysznic pozwalają na relaksujące kąpiele morskie. Dwa koła sterowe ułatwiają manewrowanie, a szprycbuda skutecznie chroni załogę przed wiatrem i falami, szczególnie podczas żeglugi w trudniejszych warunkach.
Nawigacja i bezpieczeństwo
Cyclades 50.5 wyposażony jest w nowoczesne systemy nawigacyjne i bezpieczeństwa, zapewniające pełną kontrolę nad jednostką. Na pokładzie znajduje się ploter z kompletem map ( drugi jest w nawigacyjnej), radio VHF, AIS oraz EPIRB, który zwiększa bezpieczeństwo w rejsach pełnomorskich. Dodatkowo, ster strumieniowy znacząco ułatwia manewry portowe, a autopilot pozwala na wygodne prowadzenie jachtu.
Jacht spełnia wszystkie wymogi bezpieczeństwa dla żeglugi pełnomorskiej zgodnie z przepisami PZŻ/UM i posiada kategorię żeglugową A. Na wyposażeniu znajdują się tratwa ratunkowa, pneumatyczne kamizelki ratunkowe oraz pełny zestaw sygnalizacyjny.
Właściwości nautyczne
Cyclades 50.5 to jednostka łatwa w prowadzeniu, oferująca stabilność i dobre osiągi pod żaglami. Dzięki odpowiednio dobranej powierzchni ożaglowania jacht zapewnia świetne właściwości żeglugowe na wszystkich kursach, a mocny silnik zapewnia pewność manewrowania w portach i na trudniejszych akwenach.
Dane techniczne
- Długość całkowita: 15,68 m
- Szerokość: 4,90 m
- Zanurzenie: 2,00 m
- Liczba koi: 10+2
- Liczba łazienek: 3
- Wyposażenie nawigacyjne: dwa plotery, NAVTEX, AIS, EPIRB, radio VHF
- Sterowanie: dwa koła sterowe, ster strumieniowy, autopilot
Co zabrać na rejs:
Przede wszystkim torbę - która musi być miękka, tak żeby zmieściła się w schowku (szafce) na jachcie.
Ponadto przydadzą się:
- Dokument tożsamości
- Śpiwór (prześcieradła i poduszki są na jachcie)
- Ubranie, które chroni od wiatru i nie przemaka
- Komplet ciepłej odzieży - polecamy polary i windblocki
- Kalosze lub buty na zmianę
- Obuwie sportowe do poruszania się po jachcie
- Obuwie na wycieczki lądowe
- Bez względu na porę roku - rękawiczki, czapka i szalik
- Okulary przeciwsłoneczne, czapka z daszkiem i krem do opalania
- Przybory toaletowe,ręcznik, klapki pod prysznic
- O telefonie i tak pamiętacie, ale o ładowarkach czasami zapominacie
- Rękawiczki żeglarskie (przydatne, ale nie wymagane)
- Gitara lub inne urządzenia grające i śpiewniki
- Patent żeglarski, SRC lub książeczka żeglarska
- Waluta lub karta płatnicza (wskazane drobne na prysznic i toalety)
- Latarka, aparat fotograficzny
- Mnóstwo dobrego humoru
Oczywiście powyższa lista jest jedynie propozycją pomocną w pakowaniu worka żeglarskiego. Każdy z Was ma swoje indywidualne zapatrywania i potrzeby. Zgodnie z nimi uzupełniajcie powyższy zapis. W razie wątpliwości dzwońcie do nas (91 30 70 500) lub piszcie .
Zapraszamy również do odziwedzenia naszego sklepu stacjonarnego lub internetowego > www.nautical24.pl

Ze swojej strony życzymy udanych rejsów...


























