Sprzedam
Jacht żaglowy NEMO 60












Stalowy jacht (typ NEMO 60) wyprawowy zbudowany na indywidualne zamówienie w 1999 roku pod nadzorem towarzystwa klasyfikacyjnego Lloyd's Register. Otaklowany jako kecz bermudzki, stanowi idealne połączenie wygody i walorów nautycznych. Centralny kokpit w całości zadaszony pozwala na pływanie w każdych warunkach pogodowych.
Wnętrze wykończone pięknym drewnem podzielone na dwa przedziały:
Rufowy to przestronna kabina z łożem małżeńskim, oddzielną toaletą i telewizorem. Dziobowy to messa z dużym, bogato wyposażonym kambuzem i wejściem do oddzielnych kabin – dwuosobowe gościnnej oraz dwuosobowej załogowej. Przedziały oddzielone są od siebie aneksem nawigacyjnym wyposażonym w stół nawigacyjny i kompletną elektronikę
Pokład wyklejony teakiem posiada kokpit wypoczynkowy na rufie wyposażony w drewniany stół, co umożliwia wieczorne biesiady przy zachodzącym słońcu dla całej załogi i zaproszonych gości. Na rufie żurawik dla pontonu z silnikiem (na wyposażeniu) oraz pokładem umożliwiającym bezproblemowe wejście do zwodowanego pontonu paniom w spódnicach. Wysoki reling i solidnie osadzone kosze dziobowy i rufowy umożliwiają bezpieczne korzystanie z jachtu małym dzieciom. Rozpięte wzdłuż pokładu lifeliny zapewniają bezpieczeństwo poruszania się zarówno załodze w warunkach sztormowych, jak również dzieciom nawet w trakcie pływania po otwartym morzu
Jednostka może postawić za jednym razem cztery żagle o powierzchni łącznej 140m2. W dedykowanym pomieszczeniu czeka drugi, zapasowy komplet żagli. Sztaksle montowane są na rolerach więc obsługa ożaglowania możliwa jest dla dwóch osób.
To co najważniejsze, to duże zbiorniki wody, paliwa i fekaliów zapewniające wielotygodniową autonomiczność pływania. O wystarczającą ilość prądu z powodzeniem zadba agregat prądotwórczy. Prędkość marszowa jednostki to 7 węzłów.
Jednostka przystosowana do dalekich rejsów, w tym do pływania po lodach.
Podstawowe dane:
- stocznia: Flagman Company, Nikolaev, Ukraina link:http://www.flagmanyachts.com/
- długość: 18m,
- szerokość: 4.5m,
- zanurzenie: 2.65m,
- waga 25 ton (netto)
- Ożaglowanie: kecz bermudzki + KOMPLET ŻAGLI + SPINAKER
- silnik główny: Janmar 43 +13 DTE Turbo moc silnika: 123 KM
- ster hydrauliczny
- generator prądu 6,5KW (2010)
- elektryczna winda kotwiczna
- w kabinach zasilanie 12V i 230V
- 8 baterii akumulatorów
- ciepła woda
- 3 prysznice (2 w toaletach i 1 na pokładzie rufowym)
- Wyposażenie nawigacyjne:
- Kompas magnetyczny
- Sonda
- 2 x GPS Raymarine E80
- UKF
- Autopilot
- NAVTEX
- Precyzer Raymarine ST60
- Telefon satelitarny
Dodatkowo:
- Telewizor w kabinie armatorskiej
- Telewizor w mesie
- Odtwarzacz CD / DVD w mesie
- Ponton 2,5m z silnikiem MERCURY 5KM
- 4 kabestany
- 2 kotwice
- Kuchenka gazowa z piekarnikiem
- Kuchenka mikrofalowa
- Lodówka
- Chłodziarka
- bandera amerykańska
Dlaczego warto kupić NEMO 60 ?
- ożaglowanie typu kecz zapewnia mniejsze obciążenia takielunku dzięki podzieleniu powierzchni żagli pomiędzy dwa maszty
- zwiększa bezpieczeństwo żeglugi wynikające z obniżenia środka ożaglowania. Wpływa to również na łatwość i prostotę obsługi żagli nawet przy dwuosobowej załodze
- stateczność kursowa w tym rodzaju takielunku i przekroju bocznego kadłuba jest dużo łatwiejsza do uzyskania
- obsługa mniejszych żagli jest lżejsza i łatwiejsza, umożliwia lepszą konfigurację postawionych żagli, co ma znaczenie szczególnie w trudnych warunkach pogodowych
- stalowy kadłub gwarantuje odpowiednią wagę jednostki i bezpieczeństwo w trudnych warunkach pogodowych. Możliwa jest również żegluga w lodach, co ostatnimi czasy zyskuje coraz większą popularność !!!
- odpowiednia wielkość i kształt balastu powoduje znacznie lepszą stateczność i moment prostujący
- stalowy kadłub obniża ryzyko uszkodzeń w przypadku zderzeń z dryfującymi obiektami
- własny agregat i generator wiatrowy zapewnia dodatni bilans energetyczny
- silnik i agregat przeszły w 2016r. remonty kapitalne. Od tego czasu są co roku konserwowane
- licznik silnika głównego wskazuje stan niecałych 100 motogodzin.
- Stan poszycia jest w bardzo dobrym stanie, co potwierdzają aktualne pomiary grubości stalowych blach w różnych miejsca kadłub potwierdzone przez specjalistyczną firmę
- centralny kokpit sterowy i drugi kokpit wypoczynkowym na rufie
- Drewno teakowe na pokładzie dające dużo uroku i komfortu korzystania
- Kompleksowa konserwacja kadłuba w 2017 roku przeprowadzona przez specjalistyczną firmę
- jednostka co roku poddawana jest pełnym przeglądom serwisowym wszystkich instalacji i podzespołów
- jacht użytkowało tylko dwóch armatorów: od 1999 do 2014 przez osobę̨, która zleciła jego budowę̨, a od 2014 pływa na nim obecny właściciel
- jacht nigdy nie pływał w czarterach, armatorzy żeglowali z rodziną i przyjaciółmi
- zabudowa jachtu w wersji armatorskiej z dużą̨ kabiną rufową z własną toaletą i prysznicem, ciekawostką jest posiadanie w kajucie sejfu!!!!!
- bardzo wygodne i dobrze wyposażone pomieszczenie nawigacyjne oraz kambuz
Jacht w dobrym stanie, zadbany, żeglowny. Oferta godna polecenia.
CENA: 150.000 EUR
Zapraszamy do oglądania. Jednostka bazuje w Szczecinie.
Dom Żeglarski MILA
ul. Przestrzenna 3
Szczecin
tel. 91 30 70 500
email: biuro@mila.szczecin.pl