Bergen - Szetlandy - Wyspy Owcze - Reykjavík (Islandia) (14 dni)

rejsy-po-pn_3

Rejs po Północnym

Bergen - Szetlandy - Wyspy Owcze - Reykjavík (Islandia)
rejsy-po-pn_3
Rejs po Północnym Bergen - Szetlandy - Wyspy Owcze - Reykjavík (Islandia)
Cena:
4 950,00 zł
Ilość miejsc do rezerwacji
Zostały jeszcze 4 miejsca
6dni_15
14 dni rejsu
niezapomniana-przygoda_15
Niezapomniana przygoda
rejsy-szkoleniowe_0_15
Staż morski
nowe-jednostki_15
Nowe jednostki
O rejsie

Zaokrętowanie w Bergen od godz. 14.00 - tanie połączenia lotnicze

Wiz Air - Gdańsk, Katowice, Warszawa

Norwegian Air - Berlin, Kraków

Zakończenie rejsu: Reykjavík  - tanie połączenia lotnicze

Wiz Air - Gdańsk, Wrocław, Katowice, Warszawa

Informacje dodatkowe:

info-dodatkowe_15

Możliwość wypływania stażu niezbędnego przed przystąpieniem do egzaminu (sternik morski).
W ramach rejsu proponujemy uzyskanie międzynarodowego certyfikatu ISSA (opłata za egzamin i wydanie certyfikatu 400 zł)

Cena zawiera:

cena-zawiera_15

opiekę kapitana

wyżywienie

postoje w portach

paliwo

miejsce w kabinie na ubezpieczonym jachcie
szkolenie z obsługi wszelkich urządzeń i bezpieczeństwa na pokładzie   

gaz w kambuzie

koce, poduszki i prześcieradła

Cena nie zawiera:

cena-niezawiera_15

indywidualnego ubezpieczenia KL i NNW
transportu 

Rabat:

rabat_17

5% stały klient
5% przy rezerwacji całego jachtu
5% wpłata jednorazowa całości kwoty na minimum 90 dni przed rozpoczęciem rejsu
Każdy uczestnik naszych kursów otrzymuje zniżkę na pełną ofertę Domu Żeglarskiego MILA.

Kapitan

Patryk Niemcewicz

img_20190623_172356

Jachtowy sternik morski, motorowodny sternik morski, radiooperator LRC, uprawnienia z zakresu ARPA, certyfikat GOC, kurs STCW.

Absolwent nawigacji Akademii Morskiej w Szczecinie. Ponad 4 tys. godzin wypływanych na jachtach i żaglowcach. Od 5 lat intensywnie żegluje wokół Europy, od Zatoki Fińskiej po Morze Czarne. Nie zna lepszych widoków, niż gwiaździste niebo z dala od lądu. Poza sezonem żeglarskim pływa we flocie handlowej, ale to żagle są magnesem który przyciągnął go na morze.

Trasa
duza_zwymiarowana_1500_x_720

Reykjavík (Islandia)

Reykjavík jest stolicą oraz największym miastem Islandii. W miejscu dzisiejszej stolicy powstała najstarsza, założona z myślą o stałym osadnictwie, osada na wyspie. Założył ją w 874 roku norweski wiking Ingólfur Arnarson. Nazwał to miejsce Reykjavík, co po islandzku znaczy dymiąca zatoka, od znajdujących się tu gorących źródeł i gejzerów.

1000 lat historii i kultury Islandii można podziwiać w wielu muzeach. Warto również odwiedzić znajdujący się w porcie budynek Harpa Music Hall & Conference Centre. Jego szklana kopuła jest zapierającą dech w piersiach strukturą, zarówno oglądaną od wewnątrz, jak i na zewnątrz. Kościół Hallgrímskirkja jest głównym punktem w Reykjavíku, z jego charakterystyczną wieżą, którą można zobaczyć z niemal każdego miejsca w mieście. Wycieczka na szczyt oferuje wspaniałe widoki na całe miasto i jego okolice. Oprócz atrakcji w samym mieście można wykupić całodniową wycieczkę autokarową na tzw. Golden Circle – Złoty Krąg. Składają się na niego trzy piękne miejsca w południowo-zachodniej Islandii: Park Narodowy Þingvellir, obszar geotermalny Geysir i wodospad Gullfoss.

 

Wyspy Owcze

Wyspy Owcze to absolutnie wyjątkowe miejsce na mapie Europy. Niezwykłe krajobrazy to tylko jeden z powodów, dla których warto je odwiedzić. Stanowią terytorium zależne Danii. Ośrodkiem administracyjnym jest Thorshavn na wyspie Streymoy.

Cały archipelag pochodzenia wulkanicznego składa się z 18 wysp. Ich powierzchnia jest górzysta, wzniesienia są porośnięte soczyście zieloną roślinnością, a krajobraz urozmaicają liczne doliny. Rzek jest niewiele, a te, które można zobaczyć, kończą swój bieg, wpadając do Morza Norweskiego jako malownicze wodospady. Linia brzegowa Wysp Owczych przypomina norweskie fiordy - jest urozmaicona i skalista. Strome klify należą do najwyższych w Europie, a rekordzistą jest Enniberg, którego wysokość wynosi 745 m n.p.m.  

Wiele domów tradycyjnych, jak również nowo budowanych, ma dachy porośnięte trawą, a owiec jest tu prawie dwa razy więcej niż ludzi.

 

Szetlandy

Archipelag na Oceanie Atlantyckim. Stanowi odrębną jednostkę administracyjną Wielkiej Brytanii z ośrodkiem administracyjnym w Lerwick, położonym na wyspie Mainland . Archipelag składa się z ponad 100 wysp, z czego 15 jest zamieszkanych. Obszar charakteryzuje się pagórkowatym ukształtowaniem – wzniesienia dochodzą do 450 m n.p.m. W I tysiącleciu p.n.e. Szetlandy zasiedlone były przez Piktów. Od VII w. były chrystianizowane przez mnichów irlandzkich. Później nastąpiła kolonizacja normańska. Do końca XII w. wyspy pozostawały w rękach królów Norwegii, a do II poł. XV w. – jarlów Orkadów. Wtedy to Szetlandy zostały włączone do Szkocji, ale dialektem języka norweskiego (norn) mówiono do XVIII w., zaś elementy folkloru skandynawskiego przetrwały do XX wieku.

 

Bergen

Nazywane jest bramą do fiordów i znajduje się na liście światowego dziedzictwa UNESCO. Z pewnością zachwycą nas malownicze zbocza z kolorowymi domkami. Miasto jest dość rozległe, lecz jego największe atrakcje znajdują się w ścisłym centrum. Bryggen to zespół drewnianej zabudowy  z XVIII w. (dwupiętrowe domy zwrócone wąskimi fasadami ku wodzie). Oprócz wielu kościołów warto zwiedzić: ratusz (XVI w.), szpital trędowatych Św. Krzyża (XVI, XVIII w.), bramę miejską (XVII w.), zamek Bergenhus (XIII w.) ze słynną salą Haakona IV, wieżę Rosenkrantza (XVI w.), pałac Damsgaard (XVIII w.), rezydencję królewską Gamlehaugen i inne obiekty jak choćby: Muzeum Hanzeatyckie, Morskie, Targ Rybny pod gołym niebem (słynny Fisketorget), gdzie można zawsze kupić świeże ryby z okolicznych połowów, zjeść rybne przetwory i kanapki z krewetkami czy też łososiem. Ważną atrakcją miasta jest również kolej linowo-terenowa – Fløibanen, łącząca miasto ze szczytem góry Fløyen.

Jacht

Jacht Bavaria 49

dsc07431

Bavaria 49 (s/y Kiliki) - największa, 15-metrowa jednostka Domu Żeglarskiego, jest jednostką kultową. 5 kabin, 3 toalety, obszerna mesa i kambuz oraz pełnowymiarowa nawigacyjna, co jest rzadkością na jednostkach czarterowych.

Świetna manewrowość zarówno na żaglach jak i na silniku o mocy 78 KM, wsparta mocnym sterem strumieniowym umożliwia manewrowanie jednostką w każdych warunkach. Warto przy tym wspomnieć, że prędkość przelotowa to 6-8 węzłów. 

Co ważne - wyposażyliśmy naszą flagową jednostkę ponadstandardowo - telewizor w messie, ploter 12", dwukierunkowy AIS, radar, czy SART sprawiają, że nawet w sytuacji bez wyjścia - znajdziecie wyjście !!!! 

Kontakt:   +48 91 30 70 500, biuro@mila.szczecin.pl

Pomoc techniczna dla czarterujących - 7 dni w tygodniu w godz. 9.00 - 17.00 (tel. 530 062 413, WhatsApp: https://wa.me/48530062413)

 

Galeria z portów
Warto zabrać

Co zabrać na rejs:

Przede wszystkim torba - musi być miękka, tak żeby zmieściła się wszędzie.

  • Paszport lub dowód osobisty
  • Dokumenty żeglarskie, patent
  • Karta EKUZ
  • Przyjmowane leki
  • Okulary przeciwsłoneczne
  • Czapkę z daszkiem, kapelusz lub jakieś inne nakrycie głowy chroniące przed słońcem
  • Czapka zimowa i rękawiczki (rejsy morskie)
  • Polar 
  • Sztormiak, ewentualnie dobra kurtka przeciwdeszczowa i spodnie przeciwdeszczowe
  • Obuwie sportowe do poruszania się po jachcie
  • Obuwie na wycieczki lądowe
  • Kalosze
  • Dres
  • Bieliznę osobistą
  • Bieliznę termiczną (rejsy morskie)
  • Ręcznik i przybory toaletowe
  • Klapki pod prysznic
  • Śpiwór 
  • Latarkę, najlepiej czołówkę
  • Aparat fotograficzny
  • Telefon komórkowy z ładowarką samochodową na 12V
  • Gitarę lub inny instrument muzyczny
  • Indywidualne ubezpieczenie KL i NNW
  • Pieniądze w lokalnej walucie na wydatki własne

Oczywiście powyższa lista jest jedynie propozycją pomocną w pakowaniu worka żeglarskiego. Każdy z Was ma swoje indywidualne zapatrywania i potrzeby. Zgodnie z nimi uzupełniajcie powyższy zapis. Ze swojej strony życzymy powodzenia.