Kurs motorowodny
Wiemy jak istotne jest odpowiednie przygotowanie teoretyczne przed rozpoczęciem manewrów, dlatego oprócz wykładów, każdy z uczestników przed szkoleniem otrzyma komplet materiałów dydaktycznych w formie elektronicznych skryptów stanowiących wsparcie w przygotowaniach do egzaminu. Chętnym zaproponujemy najlepsze na rynku podręczniki.
Teorię z zakresu locji, budowy jachtów, meteorologii, przepisów, ratownictwa, silników i układów napędowych wykładamy od podstaw dla wszystkich uczestników wskazując na zagadnienia warte zapamiętania. Dla kandydatów na stopień Motorowodnego Sternika Morskiego organizujemy dodatkowe zajęcia z nawigacji obejmujące teorię oraz praktyczną pracę na mapie.
Część praktyczną szkolenia prowadzimy w sposób dobrze zorganizowany z podziałem na mniejsze grupy manewrowe. Do dyspozycji naszych kursantów oddajemy flotę nowych i dobrze wyposażonych jachtów.
-5% wpłata jednorazowa całości kwoty na minimum 90 dni przed rozpoczęciem kursu
Klimatyzowana sala
Egzamin państwowy lub ISSA po zakończeniu szkolenia
Rozpoczęcie szkolenia o godz. 17.00 (od 21.03 do 27.06 oraz od 22.08 do 24.10), o godz. 17.15 (od 4.07 do 08.08) - Wyspa Grodzka 1 (MAPA)
- czwartek i piątek zajęcia teoretyczne od 17.00 do ok. 20.30 (od 21.03 do 27.06 oraz od 22.08 do 24.10), od godz. 17.15 do ok. 20.30 (od 4.07 do 08.08).
- sobota od godz. 10.00 podsumowanie teorii, praktyka, prace bosmańskie
- niedziela – egzamin (godzina zależna od terminu kursu).
Pełne szkolenie motorowodne trwa 4 dni. Oferujemy również skrócone, jednodniowe formy szkoleniowe (sobota) w wariantach:
* od 495 zł - jednodniowa forma szkolenia (sobota) dla sterników motorowodnych przeznaczona dla:
- osób spoza Szczecina
- żeglarzy jachtowych chcących uzyskać uprawnienia motorowodne
* od 620 zł - jednodniowa forma szkolenia (sobota) dla motorowodnych sterników morskich przeznaczona dla:
- osób posiadających sternika motorowodnego, a przystępujących do motorowodnego sternik morskiego
Informacje dodatkowe:
- Istnieje możliwość trenowania na jednostce egzaminacyjnej - 150 zł z paliwem za 1/2 godziny
- Wasze zadowolenie to nasz sukces. Jeżeli nie zdałeś/aś egzaminu z teorii przy pierwszym podejściu możesz ponownie uczestniczyć w wykładach bez dodatkowych opłat, wystarczy napisać do naszego biura i ustalić termin.
- Zapewniamy obsługę formalno-prawną: udostępniamy wszelkie niezbędne formularze, pomagamy wypełnić i skompletować stosowne dokumenty, które następnie składamy w Waszym imieniu
W programie szkolenia znajdują się:
- manewrowanie jachtem motorowym w zakresie:
- prowadzenia jachtu motorowego przy spotkaniu z innym jachtem oraz jego wyprzedzaniem,
- wykonania manewrów: odejście od nadbrzeża, dojście do nadbrzeża, pływanie kursem prostym i cyrkulacja, alarm „człowiek za burtą”,
- kotwiczenia i cumowania w różnych warunkach (burtą do kei, na boi czy z wykorzystaniem Y-bomu)
- kierowanie załogą, wydawanie komend i egzekwowanie ich wykonania we właściwym momencie;
- praca w charakterze członka załogi;
- podstawowe prace bosmańskie:
- umiejętność wiązania podstawowych węzłów żeglarskich
- podstawowe prace przy obsłudze urządzeń i instalacji jachtowych
Program zajęć teoretycznych i praktycznych obejmuje swym zakresem wymogi egzaminacyjne Ministerstwa Sportu i Turystyki oraz ISSA
Tomasz Rybarski
Żeglarstwem zajmuje się coś koło 30 lat, w tym całe życie zawodowe. początki to szczeciński HOM, którego przez 11 lat był Komendantem. Później 2 lata "prezesowania" w Centralnym Ośrodku Żeglarstwa w Trzebieży. Na koniec własna firma. W między czasie kilka rejsów tu i tam, na tym i na owym.
Wielbiciel poczciwych DZ-et, na których wielokrotnie pływał po morzu - pierwszy raz zaraz po otwarciu granic w 1991 roku.
Pierwszy kurs na żeglarza jachtowego poprowadził przez przypadek w 1990 roku - i tak się zaczęło, bo okazało się że to jest to, co Tygryski lubią najbardziej. Opracował kilka podręczników oraz autorski program szkolenia na stopnie żeglarskie i motorowodne.
Lubi to co robi...
Po odbytym szkoleniu istnieje możliwość przystąpienia do państwowego Egzaminu na patent Sternika Motorowodnego; Motorowdonego Sternika Morskiego (WYMAGANY STAŻ MORSKI) lub międzynarodowego certyfikatu ISSA Inshore power yacht skipper.
OPŁATA ZA EGZAMIN:
- 250 zł - sternik motorowodny (ZNIŻKA 50% dla uczniów i studentów do 26 roku życia)
- 350 zł - motorowodny sternik morski (ZNIŻKA 50% dla uczniów i studentów do 26 roku życia)
- 400 zł - ISSA
Opłata za patent/certyfikat wynosi 50 zł (ZNIŻKA 50% dla uczniów i studentów do 26 roku życia - nie dotyczy ISSA)
- Każdy uczestnik naszych kursów otrzymuje zniżkę na pełną ofertę Domu Żeglarskiego MILA oraz partnerów.
NIEZBĘDNE INFORMACJE:
Sternik motorowodny:
Wymagania:
- Ukończone 14 lat
- Zgoda rodziców lub opiekunów w przypadku osób nieletnich
Uprawnienia:
- Prowadzenie jachtów motorowych po wodach śródlądowych
- Prowadzenie jachtów motorowych o długości kadłuba do 12m po wodach morskich wewnętrznych oraz pozostałych wodach morskich w strefie do 2Mm od brzegu w porze dziennej
- Osoby, które nie ukończyły 16 roku życia mogą prowadzić jednostki z silnikiem o mocy do 60 KW pod nadzorem osoby pełnoletniej z patentem minimum Sternika Motorowodnego
Motorowodny sternik morski:
Wymagania:
- Ukończone 18 lat
- Opinie z co najmniej dwóch rejsów w czasie co najmniej 200h żeglugi
Uprawnienia:
- Prowadzenie jachtów motorowych po wodach śródlądowych
- Prowadzenie jachtów motorowych o długości kadłuba do 18m
Inshore Power Yacht Skipper (od 16 roku życia):
Certyfikaty ISSA są traktowane jako pełnoprawne dokumenty kwalifikacyjne upoważniające do samodzielnego prowadzenia jednostek pływających w żegludze rekreacyjnej.
Uprawnia do prowadzenia jednostek motorowych (do 16m) w porze dziennej i nocnej po wodach śródlądowych oraz w strefie przybrzeżnej (do 20 mil)
Certyfikat ten jest przydatny wszędzie tam, gdzie patent nie wystarcza.