Szczecin - Rugia - Bornholm - Christianso - Szczecin

rejsy-po-baltyku_5_23

Rejsy po Bałtyku

SZCZECIN - RUGIA - BORNHOLM - CHRISTIANSO - SZCZECIN
rejsy-po-baltyku_5_23
Rejsy po Bałtyku SZCZECIN - RUGIA - BORNHOLM - CHRISTIANSO - SZCZECIN
Cena:
2 457,00 zł
Ilość miejsc do rezerwacji
Zostało jeszcze 0 miejsc
6dni_10_35
7 dni rejsu
niezapomniana-przygoda_10_34
Niezapomniana przygoda
rejsy-szkoleniowe_0_10_34
Staż morski
nowe-jednostki_10_34
Nowe jednostki
O rejsie

Rozpoczęcie rejsu Szczecin Wyspa Grodzka 1, godz. 14.00

Informacje dodatkowe:

info-dodatkowe_10_34

Możliwość wypływania stażu niezbędnego przed przystąpieniem do egzaminu (sternik morski).
W ramach rejsu proponujemy uzyskanie międzynarodowego certyfikatu ISSA (opłata za egzamin i wydanie certyfikatu 400 zł)

Cena zawiera:

cena-zawiera_10_34

opiekę kapitana

wyżywienie

postoje w portach

paliwo

miejsce w kabinie na ubezpieczonym jachcie
szkolenie z obsługi wszelkich urządzeń i bezpieczeństwa na pokładzie   

gaz w kambuzie

koce, poduszki i prześcieradła

Cena nie zawiera kosztów:

cena-niezawiera_10_34

indywidualnego ubezpieczenia KL i NNW
dojazdu

dieta bezmięsna - dopłata 100 zł/os. (wymagany kontakt z biurem po złożeniu zamówienia)

Rabaty:

rabat_11_36

5% stały klient
5% przy rezerwacji całego jachtu
5% wpłata jednorazowa całości kwoty na minimum 90 dni przed rozpoczęciem rejsu
Każdy uczestnik naszych kursów otrzymuje zniżkę na pełną ofertę Domu Żeglarskiego MILA.

Kapitan

Krzysztof Wilk

whatsapp_image_2022-01-26_at_12.50.21_0

Kapitan jachtowy, kapitan motorowodny, radiooperator SRC oraz LRC. Zawodowy żeglarz.

Pływa od dziecka. Jachty mieczowe, balastowe, żaglowe, motorowodne, krótkie czy długie nie kryją przed nim tajemnic. Wybierz akwen a on poprowadzi jednostkę. Parokrotnie przepłynął Atlantyk, raz w połowie z awaryjnie wykonaną płetwą sterową. Lubi gotować i żeglować, chętnie przekazuje swoją wiedzę. Kto popłynie raz z nim w rejs chętnie wraca na pokład jednostki prowadzonej przez niego.

Trasa
projekt_bez_tytulu

Rugia

Największa wyspa Niemiec. Kamieniste plaże i kredowe klify to zupełnie inny świat od tego, który znamy. Malowniczy półwysep Arkona, liczne zatoki i wreszcie wysokie skały kredowe w Parku Narodowym Jasmund – to wszystko sprawia, że wybrzeże Rugii należy do najpiękniejszych w Europie Północnej.

Z największych atrakcji Rugii warto zobaczyć Tron Królewski (Königsstuhl), najsłynniejszą, liczącą prawie 120 metrów skałę tworzącą śnieżnobiały klif. Na jej szczycie znajduje się punkt z widokiem na Morze Bałtyckie. Wokół rozciąga się park narodowy obejmujący cały półwysep Jasmund.

Portem najczęściej odwiedzanym przez żeglarzy jest Sassnitz, w którym oprócz zjedzenia smacznej bułki ze śledziem prosto z kutra rybackiego można zwiedzić U-Botta, muzeum rybołówstwa lub przejść się po plaży pod klifem.

 

Bornholm

Duńska wyspa w południowo-zachodniej części Morza Bałtyckiego. Wschodnie, północne i zachodnie wybrzeża wyspy są skaliste, o charakterze klifów, dochodzących do 80 m wysokości, południowe wybrzeża są ukształtowane w postaci rozległych i szerokich piaszczystych plaż. Północna i środkowa część wyspy ma ukształtowanie pagórkowate, na południu przeważają krajobrazy równinne i wydmy. To zróżnicowanie krajobrazu sprawia, że wyspa jest niezwykle ciekawa pod względem turystycznym, a każdy port ma inny charakter. Oprócz wycieczek pieszych lub rowerowych na łonie natury można odwiedzić tu muzea, galerie, zamek Hammershus lub po prostu skosztować ryb w lokalnych restauracjach.

 

Christianso

Duńska wyspa położona niedaleko Bornholmu wchodząca w skład archipelagu Ertholmene. Pierwsza wzmianka pisemna o wyspach pochodzi z ok. 1080 roku i mówi o powieszeniu bornholmskiego wikinga Egila za piractwo morskie. W 1684 król Danii Christian V w związku z trwającą wojną ze Szwecją postanowił stworzyć wysuniętą twierdzę morską, która stałaby się bazą wypadową dla duńskiej marynarki wojennej. Jego wybór padł na właśnie zdobyte, wraz z Bornholmem, Ertholmene. Pod kierownictwem norweskiego architekta ponad 450 robotników ufortyfikowało dwie wysepki: Christiansø i Frederiksø. Naturalny port stanowi cieśnina między tymi wyspami. Początkowo obie wyspy łączył most pontonowy, zastąpiony później obrotową kładką dla pieszych. Jedynie granit na fortyfikacje pochodził z miejscowego kamieniołomu. Resztę materiałów, w tym ziemię uprawną dowieziono na statkach. Od 1725 roku Twierdza Christiansø stanowiła ciężkie więzienie. Ostatni więzień zmarł w 1782 roku po czterdziestoletnim pobycie na wyspie. Większość budynków na wyspach pochodzi z czasów budowy twierdzy. Wszystkie znajdują się pod ochroną. Wśród nich można wymienić m.in.: Bastion Rantzaua, mury obronne, Fængsel – więzienie na Frederiksø czy kościół z dzwonnicą na Christiansø. Nowe budownictwo jest zabronione, nie wolno też zmieniać wyglądu zewnętrznego zabytków. Na wyspach nie ma źródeł słodkiej wody. Dostępna jest jedynie deszczówka, która zbiera się w starych wyrobiskach po kamieniołomach. Aby ograniczyć zużycie wody pitnej, w toaletach stosuje się wodę morską.

Jacht

Bavaria 46 Cruiser

Jacht żaglowy Bavaria 46 Cruiser

Jedna z najlepiej rozplanowanych jednostek czarterowych, stanowiąca świetny stosunek oferty do ceny. Duży silnik, ster strumieniowy, rolgrot i rolfok, ploter z kompletem map, UKF, AIS, itd. Pozwalają na bezpieczną żeglugę prowadzoną nawet przez jedną osobę.

Pod pokładem czekają na załogę cztery komfortowe dwuosobowe kabiny, z których dwie rufowe posiadają swoje toalety z prysznicami a dwie dziobowe – jedną toaletę i oddzielną kabinę prysznicową!!! Pełen komfort dla 8 osób, przy czym maksymalnie nasza Bavaria 46 - rocznik 2019 może zabrać na pokład nawet 10 osób.

Pomoc techniczna dla czarterujących - 7 dni w tygodniu w godz. 9.00 - 17.00

Miłośnicy dobrego jedzenia znajdą duży, dobrze rozplanowany i wyposażony kambuz. Jest tam oczywiście duża lodówka, dwukomorowy zlewozmywak z ciepłą wodą oraz kuchenka z piekarnikiem. Wyposażenie kambuzowe na naszych jachtach jest najwyższym standardem obejmującym nawet ostrzałki do noży, komplecie garnków, talerzy, czy dwóch czajnikach (jeden elektryczny) nie wspominając. Jednym słowem – z domu nie trzeba nic zabierać nawet na kilkutygodniowe wyprawy.

Jacht posiada pełne wyposażenie ratunkowe i sygnalizacyjne do żeglugi pełnomorskiej zgodnie z przepisami PZŻ/UM oraz kategorię żeglugową A.

Zapraszamy do wypróbowania a gwarantujemy, że wrócicie na pokład jednej z naszych Bavarii 33, 37, 46 lub 49.  

MOŻLIWOŚĆ CZARTERU ZE ŚWINOUJŚCIA - ZAPYTAJ O DOSTĘPNOŚĆ 

Kontakt: +48 91 30 70 500, biuro@mila.szczecin.pl

Galeria z portów
Warto zabrać

Co zabrać na rejs:

Przede wszystkim torbę - która musi być miękka, tak żeby zmieściła się w schowku (szafce) na jachcie.

Ponadto przydadzą się:

  • Dokument tożsamości
  • Śpiwór (prześcieradła i poduszki są na jachcie)
  • Ubranie, które chroni od wiatru i nie przemaka
  • Komplet ciepłej odzieży - polecamy polary i windblocki
  • Kalosze lub buty na zmianę
  • Obuwie sportowe do poruszania się po jachcie
  • Obuwie na wycieczki lądowe
  • Bez względu na porę roku - rękawiczki, czapka i szalik
  • Okulary przeciwsłoneczne, czapka z daszkiem i krem do opalania
  • Przybory toaletowe,ręcznik, klapki pod prysznic
  • O telefonie i tak pamiętacie, ale o ładowarkach czasami zapominacie
  • Rękawiczki żeglarskie (przydatne, ale nie wymagane)
  • Gitara lub inne urządzenia grające i śpiewniki
  • Patent żeglarski, SRC lub książeczka żeglarska
  • Waluta lub karta płatnicza (wskazane drobne na prysznic i toalety)
  • Latarka, aparat fotograficzny
  • Mnóstwo dobrego humoru

Oczywiście powyższa lista jest jedynie propozycją pomocną w pakowaniu worka żeglarskiego. Każdy z Was ma swoje indywidualne zapatrywania i potrzeby. Zgodnie z nimi uzupełniajcie powyższy zapis. W razie wątpliwości dzwońcie do nas (91 30 70 500) lub piszcie 

Ze swojej strony życzymy udanych rejsów...