Gdynia - Kłajpeda - Lipawa - Gdynia

bulaj

Rejsy po Bałtyku

GDYNIA - KŁAJPEDA - LIPAWA - GDYNIA
bulaj
Rejsy po Bałtyku GDYNIA - KŁAJPEDA - LIPAWA - GDYNIA
Cena:
(1 590,00 zł) 1 490,00 zł
Ilość miejsc do rezerwacji
Zostało jeszcze 6 miejsc
kalendarz
7 dni rejsu
turysta
Niezapomniana przygoda
fale
Staż morski
motorówka
Nowe jednostki
O rejsie

Rozpoczęcie rejsu Gdynia, godz. 14.00

Informacje dodatkowe:

plus

Możliwość wypływania stażu niebędnego przed przystąpieniem do egzaminu (sternik morski).
W ramach rejsu proponujemy uzyskanie międzynarodowego certyfikatu ISSA (opłata za egzamin i wydanie certyfikatu 400 zł)

Cena zawiera:

monety plus

opiekę kapitana

wyżywienie

postoje w portach

paliwo

miejsce w kabinie na ubezpieczonym jachcie
szkolenie z obsługi wszelkich urządzeń i bezpieczeństwa na pokładzie   

gaz w kambuzie

koce, poduszki i prześcieradła

koszulkę w energetyzującym kolorze 

Cena nie zawiera kosztów:

monety minus

indywidualnego ubezpieczenia KL i NNW
dojazdu

Rabaty:

rabat

5% stały klient
5% przy rezerwacji całego jachtu
5% wpłata całości kwoty czarteru na 3 miesiące przed jego rozpoczęciem
Każdy uczestnik naszych kursów otrzymuje zniżkę na pełną ofertę Domu Żeglarskiego MILA.

Kapitan

Piotr Gama Gamalczyk

Piotr Gamalczyk

Jachtowy sternik morski, radiooperator SRC, instruktor motorowodny, instruktor żeglarstwa.

Wychowanek szczecińskiego HOM-u , kiedy w 1986 roku ówczesny KWŻ wręczał mu patent żeglarza jachtowego powiedział mu ''pływaj Gama tylko ludzi nie zabijaj''. I wziął to sobie do serca, bo jego dewizą jest BEZPIECZEŃSTWO, BEZPIECZEŃSTWO PONAD WSZYSTKO, co nie znaczy, że pływanie z Gamą jest nudne.

Sztormy są fajne jak z mariny je się ogląda albo w telewizji. Uwielbia Bałtyk i Północne, z Kopenhaską Syrenką jest na Ty, a Fjordy z ręki mu jadły nie raz. Szanuje starą etykietę żeglarską. Ma zasadę, że na rejsie ani o religii ani o polityce się nie gada, no chyba że w tawernie, bo na drugi dzień i tak mało kto o tym będzie pamiętał.

Trasa
Mapa rejsu Gdynia - Kłajpeda - Lipawa - Gdynia

Kłajpeda

Największym miastem nadmorskim Litwy jest Kłajpeda – świetny punkt wypadowy na Mierzeję Kurońską i jednocześnie ciekawe miasto. Nadmorskie miasto położone nad Zalewem Kurońskim, do 1923 nosiło nazwę Memel. W 1252 Krzyżacy rozpoczęli tu budowę zamku Memelburg. W latach 1466-1657 leżące w Prusach Książęcych miasto było lennem Polski. Późniejsze lata przyniosły zmiany Kłajpedzie, która należała m.in. do Szwecji, Rosji, Prus, Niemiec, Litwy, ZSRR, a od marca 1990 ponownie do Litwy.

Będąc w  Kłajpedzie warto zwiedzić Stare i Nowe Miasto, ruiny zamku krzyżackiego z najstarszym zachowanym na Litwie brukiem pochodzącym z XVI w. oraz spichrze z XVIII w. i port. Muzea Zamkowe, Kowalstwa oraz Zegarów również warte są zobaczenia. Część turystów zapewne zainteresuje odwiedzenie jednego z najstarszych na Litwie browaru Svyturys – działającego od 1784 r.

Do największych atrakcji miasta turyści zaliczają Litewskie Muzeum Morza i Delfinarium znajdujące się w dawnej twierdzy pruskiej na brzegu morza. W delfinarium, oprócz pokazów delfinów, entuzjastycznie oklaskiwane są też występy fok. Pokazy delfinów i fok można oglądać zarówno z trybun, jak i pod wodą przez wielkie okna widokowe w podwodnej kawiarni. Występujący przy muzeum lew morski, to kolejny aktor przyciągający publiczność. A obok muzeum, w fosie dawnej twierdzy, rezydują foki oczekujące na prezenty w postaci śledzi. Śledzie do karmienia fok sprzedawane są na miejscu.

Lipawa

Lipawa (Liepaja) - popularny łotewski kurort turystyczny. Lipawa położona jest w Kurlandii. Słynie z licznych koncertów i festiwali, które odbywają się tutaj latem. O tej porze roku miasto ożywa zapełniając tutejsze deptaki turystami. Przyjeżdżają tu zarówno sami Łotysze, jak i przybysze z okolicznych krajów.

Lipawa była niegdyś małą osadą rybacką, następnie zbudowano tu port, dzięki czemu miasto zyskało na znaczeniu. Obecnie Lipawa jest trzecim co do wielkości miastem na Łotwie i popularnym letnim kurortem. Znajdziemy tu dobrze rozwiniętą bazę noclegową i gastronomiczną. Warto odwiedzić tutejszą Starówkę z licznymi kościołami, Placem Różanym, warto także przespacerować się tutejszą promenadą, której główną atrakcję stanowi tzw. „Bursztynowy Zegar”.

Jacht

Jacht Bavaria 49

Jacht żaglowy Bavaria 49

Bavaria 49 (s/y Kiliki) - największa, 15-metrowa jednostka Domu Żeglarskiego, jest jednostką kultową. 5 kabin, 3 toalety, obszerna mesa i kambuz oraz pełnowymiarowa nawigacyjna, co jest rzadkością na jednostkach czarterowych.

Świetna manewrowość zarówno na żaglach jak i na silniku o mocy 78 KM, wsparta mocnym sterem strumieniowym umożliwia manewrowanie jednostką w każdych warunkach. Warto przy tym wspomnieć, że prędkość przelotowa to 6-8 węzłów. 

Co ważne - wyposażyliśmy naszą flagową jednostkę ponadstandardowo - telewizor w messie, ploter 12", dwukierunkowy AIS, radar, czy SART sprawiają, że nawet w sytuacji bez wyjścia - znajdziecie wyjście !!!! 
 

Galeria z portów
Warto zabrać

Co zabrać na rejs:

Przede wszystkim torba - musi być miękka, tak żeby zmieściła się wszędzie.

  • Paszport lub dowód osobisty
  • Dokumenty żeglarskie, patent
  • Karta EKUZ
  • Przyjmowane leki
  • Okulary przeciwsłoneczne
  • Czapkę z daszkiem, kapelusz lub jakieś inne nakrycie głowy chroniące przed słońcem
  • Polar 
  • Sztormiak, ewentualnie dobra kurtka przeciwdeszczowa i spodnie przeciwdeszczowe (zalecane w rejsach po Kanarach)
  • Kalosze (nie dotyczy Kanarów)
  • Buty trekingowe - (zalecane w rejsach po Norwegii i Kanarach)
  • Czapkę zimową i rękawiczki (nie dotyczy Kanarów)
  • Dres
  • Bielizna termiczna (nie dotyczy Kanarów)
  • Bieliznę osobistą
  • Ręcznik i przybory toaletowe
  • Klapki pod prysznic
  • Spiwór (nie dotyczy Kanarów)
  • Latarka, najlepiej czołówka
  • Aparat fotograficzny
  • Telefon komórkowy z ładowarką samochodową na 12V
  • Gitara lub inny instrument muzyczny
  • Indywidualne ubezpieczenie KL i NNW
  • Pieniądze w lokalnej walucie na wydatki własne

Oczywiście powyższa lista jest jedynie propozycją pomocną w pakowaniu worka żeglarskiego. Każdy z Was ma swoje indywidualne zapatrywania i potrzeby. Zgodnie z nimi uzupełniajcie powyższy zapis. Ze swojej strony życzymy powodzenia.

Do pobrania