Rejsy po Bałtyku
SZCZECIN - RUGIA - BORNHOLM - CHRISTIANSO - SZCZECINRozpoczęcie rejsu Szczecin Wyspa Grodzka 1, godz. 14.00
Informacje dodatkowe:
Możliwość wypływania stażu niezbędnego przed przystąpieniem do egzaminu (sternik morski).
W ramach rejsu proponujemy uzyskanie międzynarodowego certyfikatu ISSA (opłata za egzamin i wydanie certyfikatu 400 zł)
Cena zawiera:
opiekę kapitana
wyżywienie
postoje w portach
paliwo
miejsce w kabinie na ubezpieczonym jachcie
szkolenie z obsługi wszelkich urządzeń i bezpieczeństwa na pokładzie
gaz w kambuzie
koce, poduszki i prześcieradła
Cena nie zawiera kosztów:
indywidualnego ubezpieczenia KL i NNW
dojazdu
dieta bezmięsna - dopłata 100 zł/os. (wymagany kontakt z biurem po złożeniu zamówienia)
Rabaty:
5% stały klient
5% przy rezerwacji całego jachtu
5% wpłata jednorazowa całości kwoty na minimum 90 dni przed rozpoczęciem rejsu
Każdy uczestnik naszych kursów otrzymuje zniżkę na pełną ofertę Domu Żeglarskiego MILA.
Jacek Peszkowski „Siła spokoju”
Kapitan Jachtowy z wieloletnim doświadczeniem. Doskonale odnajduje się zarówno w słodkich jak i słonych akwenach. Przygodę z żaglami zaczynał, gdy silniki były rzadkością. Przeżył niejeden sztorm, również 11oB. Lubi odwiedzać malownicze miejsca. Chętnie dzieli się wiedzą i umiejętnościami z adeptami sztuki żeglarskiej. W przeszłości imał się wielu zawodów. Zna trzy języki, w wolnych chwilach grywa w brydża.
Rugia
Największa wyspa Niemiec. Kamieniste plaże i kredowe klify to zupełnie inny świat od tego, który znamy. Malowniczy półwysep Arkona, liczne zatoki i wreszcie wysokie skały kredowe w Parku Narodowym Jasmund – to wszystko sprawia, że wybrzeże Rugii należy do najpiękniejszych w Europie Północnej.
Z największych atrakcji Rugii warto zobaczyć Tron Królewski (Königsstuhl), najsłynniejszą, liczącą prawie 120 metrów skałę tworzącą śnieżnobiały klif. Na jej szczycie znajduje się punkt z widokiem na Morze Bałtyckie. Wokół rozciąga się park narodowy obejmujący cały półwysep Jasmund.
Portem najczęściej odwiedzanym przez żeglarzy jest Sassnitz, w którym oprócz zjedzenia smacznej bułki ze śledziem prosto z kutra rybackiego można zwiedzić U-Botta, muzeum rybołówstwa lub przejść się po plaży pod klifem.
Bornholm
Duńska wyspa w południowo-zachodniej części Morza Bałtyckiego. Wschodnie, północne i zachodnie wybrzeża wyspy są skaliste, o charakterze klifów, dochodzących do 80 m wysokości, południowe wybrzeża są ukształtowane w postaci rozległych i szerokich piaszczystych plaż. Północna i środkowa część wyspy ma ukształtowanie pagórkowate, na południu przeważają krajobrazy równinne i wydmy. To zróżnicowanie krajobrazu sprawia, że wyspa jest niezwykle ciekawa pod względem turystycznym, a każdy port ma inny charakter. Oprócz wycieczek pieszych lub rowerowych na łonie natury można odwiedzić tu muzea, galerie, zamek Hammershus lub po prostu skosztować ryb w lokalnych restauracjach.
Christianso
Duńska wyspa położona niedaleko Bornholmu wchodząca w skład archipelagu Ertholmene. Pierwsza wzmianka pisemna o wyspach pochodzi z ok. 1080 roku i mówi o powieszeniu bornholmskiego wikinga Egila za piractwo morskie. W 1684 król Danii Christian V w związku z trwającą wojną ze Szwecją postanowił stworzyć wysuniętą twierdzę morską, która stałaby się bazą wypadową dla duńskiej marynarki wojennej. Jego wybór padł na właśnie zdobyte, wraz z Bornholmem, Ertholmene. Pod kierownictwem norweskiego architekta ponad 450 robotników ufortyfikowało dwie wysepki: Christiansø i Frederiksø. Naturalny port stanowi cieśnina między tymi wyspami. Początkowo obie wyspy łączył most pontonowy, zastąpiony później obrotową kładką dla pieszych. Jedynie granit na fortyfikacje pochodził z miejscowego kamieniołomu. Resztę materiałów, w tym ziemię uprawną dowieziono na statkach. Od 1725 roku Twierdza Christiansø stanowiła ciężkie więzienie. Ostatni więzień zmarł w 1782 roku po czterdziestoletnim pobycie na wyspie. Większość budynków na wyspach pochodzi z czasów budowy twierdzy. Wszystkie znajdują się pod ochroną. Wśród nich można wymienić m.in.: Bastion Rantzaua, mury obronne, Fængsel – więzienie na Frederiksø czy kościół z dzwonnicą na Christiansø. Nowe budownictwo jest zabronione, nie wolno też zmieniać wyglądu zewnętrznego zabytków. Na wyspach nie ma źródeł słodkiej wody. Dostępna jest jedynie deszczówka, która zbiera się w starych wyrobiskach po kamieniołomach. Aby ograniczyć zużycie wody pitnej, w toaletach stosuje się wodę morską.
Co zabrać na rejs:
Przede wszystkim torbę - która musi być miękka, tak żeby zmieściła się w schowku (szafce) na jachcie.
Ponadto przydadzą się:
- Dokument tożsamości
- Śpiwór (prześcieradła i poduszki są na jachcie)
- Ubranie, które chroni od wiatru i nie przemaka
- Komplet ciepłej odzieży - polecamy polary i windblocki
- Kalosze lub buty na zmianę
- Obuwie sportowe do poruszania się po jachcie
- Obuwie na wycieczki lądowe
- Bez względu na porę roku - rękawiczki, czapka i szalik
- Okulary przeciwsłoneczne, czapka z daszkiem i krem do opalania
- Przybory toaletowe,ręcznik, klapki pod prysznic
- O telefonie i tak pamiętacie, ale o ładowarkach czasami zapominacie
- Rękawiczki żeglarskie (przydatne, ale nie wymagane)
- Gitara lub inne urządzenia grające i śpiewniki
- Patent żeglarski, SRC lub książeczka żeglarska
- Waluta lub karta płatnicza (wskazane drobne na prysznic i toalety)
- Latarka, aparat fotograficzny
- Mnóstwo dobrego humoru
Oczywiście powyższa lista jest jedynie propozycją pomocną w pakowaniu worka żeglarskiego. Każdy z Was ma swoje indywidualne zapatrywania i potrzeby. Zgodnie z nimi uzupełniajcie powyższy zapis. W razie wątpliwości dzwońcie do nas (91 30 70 500) lub piszcie .
Zapraszamy również do odziwedzenia naszego sklepu stacjonarnego lub internetowego > www.nautical24.pl
Ze swojej strony życzymy udanych rejsów...