CZTERY WYSPY

rejsy-po-baltyku_5_23

Rejsy po Bałtyku

SZCZECIN - RUGIA - BORNHOLM - HANO - CHRISTIANSO - SZCZECIN
rejsy-po-baltyku_5_23
Rejsy po Bałtyku SZCZECIN - RUGIA - BORNHOLM - HANO - CHRISTIANSO - SZCZECIN
Cena:
1 990,00 zł
Ilość miejsc do rezerwacji
Zostały jeszcze 3 miejsca
6dni_10_35
7 dni rejsu
niezapomniana-przygoda_10_34
Niezapomniana przygoda
rejsy-szkoleniowe_0_10_34
Staż morski
nowe-jednostki_10_34
Nowe jednostki
O rejsie

Rozpoczęcie rejsu Szczecin ul. Przestrzenna 3, godz. 14.00

Informacje dodatkowe:

info-dodatkowe_10_34

Możliwość wypływania stażu niezbędnego przed przystąpieniem do egzaminu (sternik morski).
W ramach rejsu proponujemy uzyskanie międzynarodowego certyfikatu ISSA (opłata za egzamin i wydanie certyfikatu 400 zł)

Cena zawiera:

cena-zawiera_10_34

opiekę kapitana

wyżywienie

postoje w portach

paliwo

miejsce w kabinie na ubezpieczonym jachcie
szkolenie z obsługi wszelkich urządzeń i bezpieczeństwa na pokładzie   

gaz w kambuzie

koce, poduszki i prześcieradła

darmowy parking dla aut w trakcie trwania rejsu

Cena nie zawiera kosztów:

cena-niezawiera_10_34

indywidualnego ubezpieczenia KL i NNW
dojazdu

Rabaty:

rabat_11_36

5% stały klient
5% przy rezerwacji całego jachtu
5% wpłata jednorazowa całości kwoty na minimum 90 dni przed rozpoczęciem rejsu
Każdy uczestnik naszych kursów otrzymuje zniżkę na pełną ofertę Domu Żeglarskiego MILA.

Kapitan

Konrad Wróblewski

konrad_wroblewski

Konrad, postać tak młoda jak barwna. Bezspornie jego żywiołem jest woda. Udowodnił tego przy "zaślubinach", już w wieku 4 lat, gdy nagle podlaskie trzęsienie ziemi zamiotło go do studni. Od wtedy świadom niebezpieczeństwa, rzadko się od niego  oddala...Wykwalikwikowany żeglarz i instruktor, nurek i windsurfer, aspirujący o posadę rybaka. Jego ulubionym działem żeglarstwa jest meteorologia, przynajmniej tak mowa w ulubionych tawernach. Glowa w chmurach, pod którymi nierzadko zasypia, w śpiworze. Rejsy z nim to wiedza żeglarska w nieszablonowym wydaniu. Ceni bezpieczeństwo ponad wszystko inne, jednak dobra zabawa ma wysoka lokatę.

Trasa
mapa rejsu Szczecin - Rugia - Bornholm - Hano - Christianso - Szczecin

Rugia

Największa wyspa Niemiec. Kamieniste plaże i kredowe klify to zupełnie inny świat od tego, który znamy. Malowniczy półwysep Arkona, liczne zatoki i wreszcie wysokie skały kredowe w Parku Narodowym Jasmund – to wszystko sprawia, że wybrzeże Rugii należy do najpiękniejszych w Europie Północnej.

Z największych atrakcji Rugii warto zobaczyć Tron Królewski (Königsstuhl), najsłynniejszą, liczącą prawie 120 metrów skałę tworzącą śnieżnobiały klif. Na jej szczycie znajduje się punkt z widokiem na Morze Bałtyckie. Wokół rozciąga się park narodowy obejmujący cały półwysep Jasmund.

Portem najczęściej odwiedzanym przez żeglarzy jest Sassnitz, w którym oprócz zjedzenia smacznej bułki ze śledziem prosto z kutra rybackiego można zwiedzić U-Botta, muzeum rybołówstwa lub przejść się po plaży pod klifem.

 

Bornholm

Duńska wyspa w południowo-zachodniej części Morza Bałtyckiego. Wschodnie, północne i zachodnie wybrzeża wyspy są skaliste, o charakterze klifów, dochodzących do 80 m wysokości, południowe wybrzeża są ukształtowane w postaci rozległych i szerokich piaszczystych plaż. Północna i środkowa część wyspy ma ukształtowanie pagórkowate, na południu przeważają krajobrazy równinne i wydmy. To zróżnicowanie krajobrazu sprawia, że wyspa jest niezwykle ciekawa pod względem turystycznym, a każdy port ma inny charakter. Oprócz wycieczek pieszych lub rowerowych na łonie natury można odwiedzić tu muzea, galerie, zamek Hammershus lub po prostu skosztować ryb w lokalnych restauracjach.

 

Hanö

Niewielka, szwedzka wyspa na północ od Bornholmu. Wyspa ma bogatą historię a najdziwniejszy okres w historii Hanö przypada na lata wojen napoleońskich. W latach 1810- 1812, wyspa była bazą angielskiej floty wojennej podczas manewrów na Morzu Bałtyckim. Pamiątką z tych czasów jest miejsce pochówku angielskich marynarzy.

Krajobraz wyspy jest różnorodny – od gęstych, bajkowych lasów liściastych z wysokimi paprociami i skałami porośniętymi mchem w części południowo - wschodniej, po wysokie, jałowe skały obok latarni, z których rozciąga się wspaniały widok. Na wyspie nie ma samochodów, ale za to żyje około 300 danieli.

 

Christianso

Duńska wyspa położona niedaleko Bornholmu wchodząca w skład archipelagu Ertholmene. Pierwsza wzmianka pisemna o wyspach pochodzi z ok. 1080 roku i mówi o powieszeniu bornholmskiego wikinga Egila za piractwo morskie. W 1684 król Danii Christian V w związku z trwającą wojną ze Szwecją postanowił stworzyć wysuniętą twierdzę morską, która stałaby się bazą wypadową dla duńskiej marynarki wojennej. Jego wybór padł na właśnie zdobyte, wraz z Bornholmem, Ertholmene. Pod kierownictwem norweskiego architekta ponad 450 robotników ufortyfikowało dwie wysepki: Christiansø i Frederiksø. Naturalny port stanowi cieśnina między tymi wyspami. Początkowo obie wyspy łączył most pontonowy, zastąpiony później obrotową kładką dla pieszych. Jedynie granit na fortyfikacje pochodził z miejscowego kamieniołomu. Resztę materiałów, w tym ziemię uprawną dowieziono na statkach. Od 1725 roku Twierdza Christiansø stanowiła ciężkie więzienie. Ostatni więzień zmarł w 1782 roku po czterdziestoletnim pobycie na wyspie. Większość budynków na wyspach pochodzi z czasów budowy twierdzy. Wszystkie znajdują się pod ochroną. Wśród nich można wymienić m.in.: Bastion Rantzaua, mury obronne, Fængsel – więzienie na Frederiksø czy kościół z dzwonnicą na Christiansø. Nowe budownictwo jest zabronione, nie wolno też zmieniać wyglądu zewnętrznego zabytków. Na wyspach nie ma źródeł słodkiej wody. Dostępna jest jedynie deszczówka, która zbiera się w starych wyrobiskach po kamieniołomach. Aby ograniczyć zużycie wody pitnej, w toaletach stosuje się wodę morską.

Jacht

Bavaria 37 Cruiser

Jacht żaglowy Bavaria 37 Cruiser

ENDEAVOUR i VINDEREL (Bavaria 37 Cruiser) - rocznik 2015 to jedne z największych jednostkek Domu Żeglarskiego MILA dostępne na Bałtyku i Wyspach Kanaryjskich.
Komfortowe i niezwykle proste w manewrowaniu są idealną propozycją dla rodzin i grup zorganizowanych. Trzy oddzielne kabiny, przestronna messa z dużym i dobrze wyposażonym kambuzem oraz świetne właściwości nautyczne zadowolą najbardziej wymagających żeglarzy.

MOŻLIWOŚĆ CZARTERU ZE ŚWINOUJŚCIA - ZAPYTAJ O DOSTĘPNOŚĆ 

Pomoc techniczna dla czarterujących - 7 dni w tygodniu w godz. 9.00 - 17.00

Do dyspozycji naszych załogantów jest mnóstwo schowków, zarówno w mesie jak i kabinach, moskitiery i zasłony w oknach oraz dobrze wyposażona część nawigacyjna.
BAVARIA 37 doskonale manewruje pod żaglami jak i na silniku, a powierzchnia żagli jest wystarczająca do osiągania dobrej prędkości na wszystkich kursach.
Na jednostkach znajdą Państwo lodówkę, ogrzewanie, instalację 230V, VHF z AIS klasy A, chartplotter , szprycbudę, system nagłaśniający, radar i ster strumieniowy (VINDEREL). Jachty posiadają pełne wyposażenie ratunkowe i sygnalizacyjne do żeglugi pełnomorskiej zgodnie z przepisami PZŻ/UM oraz kategorię żeglugową A.

Czarterowiczu - przed rezerwacją jachtu VINDEREL w terminie od 11 lipca do 19 września potwierdź dostepność kontaktując się z naszym biurem.

Kontakt:   +48 91 30 70 500, biuro@mila.szczecin.pl

 

Galeria z portów
Warto zabrać

Co zabrać na rejs:

Przede wszystkim torba - musi być miękka, tak żeby zmieściła się wszędzie.

  • Paszport lub dowód osobisty
  • Dokumenty żeglarskie, patent
  • Karta EKUZ
  • Przyjmowane leki
  • Okulary przeciwsłoneczne
  • Czapkę z daszkiem, kapelusz lub jakieś inne nakrycie głowy chroniące przed słońcem
  • Czapka zimowa i rękawiczki (rejsy morskie)
  • Polar 
  • Sztormiak, ewentualnie dobra kurtka przeciwdeszczowa i spodnie przeciwdeszczowe
  • Obuwie sportowe do poruszania się po jachcie
  • Obuwie na wycieczki lądowe
  • Kalosze
  • Dres
  • Bieliznę osobistą
  • Bieliznę termiczną (rejsy morskie)
  • Ręcznik i przybory toaletowe
  • Klapki pod prysznic
  • Śpiwór 
  • Latarkę, najlepiej czołówkę
  • Aparat fotograficzny
  • Telefon komórkowy z ładowarką samochodową na 12V
  • Gitarę lub inny instrument muzyczny
  • Indywidualne ubezpieczenie KL i NNW
  • Pieniądze w lokalnej walucie na wydatki własne

Oczywiście powyższa lista jest jedynie propozycją pomocną w pakowaniu worka żeglarskiego. Każdy z Was ma swoje indywidualne zapatrywania i potrzeby. Zgodnie z nimi uzupełniajcie powyższy zapis. Ze swojej strony życzymy powodzenia.