Świnoujście - Bornholm - Kalmar - Gdynia

bulaj

Rejsy po Bałtyku

ŚWINOUJŚCIE - BORNHOLM - KALMAR - GDYNIA
bulaj
Rejsy po Bałtyku ŚWINOUJŚCIE - BORNHOLM - KALMAR - GDYNIA
Cena:
(1 790,00 zł) 1 590,00 zł
Ilość miejsc do rezerwacji
Zostało jeszcze 10 miejsc
kalendarz
7 dni rejsu
turysta
Niezapomniana przygoda
fale
Staż morski
motorówka
Nowe jednostki
O rejsie

Rozpoczęcie rejsu Świnoujście, godz. 14.00

Informacje dodatkowe:

plus

Możliwość wypływania stażu niebędnego przed przystąpieniem do egzaminu (sternik morski).
W ramach rejsu proponujemy uzyskanie międzynarodowego certyfikatu ISSA (opłata za egzamin i wydanie certyfikatu 400 zł)

Cena zawiera:

monety plus

opiekę kapitana

wyżywienie

postoje w portach

paliwo

miejsce w kabinie na ubezpieczonym jachcie
szkolenie z obsługi wszelkich urządzeń i bezpieczeństwa na pokładzie   

gaz w kambuzie

koce, poduszki i prześcieradła

koszulkę w energetyzującym kolorze 

Cena nie zawiera kosztów:

monety minus

indywidualnego ubezpieczenia KL i NNW
dojazdu

Rabaty:

rabat

5% stały klient
5% przy rezerwacji całego jachtu
5% wpłata całości kwoty czarteru na 3 miesiące przed jego rozpoczęciem
Każdy uczestnik naszych kursów otrzymuje zniżkę na pełną ofertę Domu Żeglarskiego MILA.

Kapitan

Piotr Gama Gamalczyk

Piotr Gamalczyk

Jachtowy sternik morski, radiooperator SRC, instruktor motorowodny, instruktor żeglarstwa.

Wychowanek szczecińskiego HOM-u , kiedy w 1986 roku ówczesny KWŻ wręczał mu patent żeglarza jachtowego powiedział mu ''pływaj Gama tylko ludzi nie zabijaj''. I wziął to sobie do serca, bo jego dewizą jest BEZPIECZEŃSTWO, BEZPIECZEŃSTWO PONAD WSZYSTKO, co nie znaczy, że pływanie z Gamą jest nudne.

Sztormy są fajne jak z mariny je się ogląda albo w telewizji. Uwielbia Bałtyk i Północne, z Kopenhaską Syrenką jest na Ty, a Fjordy z ręki mu jadły nie raz. Szanuje starą etykietę żeglarską. Ma zasadę, że na rejsie ani o religii ani o polityce się nie gada, no chyba że w tawernie, bo na drugi dzień i tak mało kto o tym będzie pamiętał.

Trasa
mapa rejsu Świnoujście - Bornholm - Kalmar - Gdynia Karty podstawowe

Nexø

Drugie pod względem wielkości miasto wyspy, mieszka w nim ok. 4000 mieszkańców. W Nexø znajduje się największy na wyspie port rybacki, to on miał przede wszystkim wpływ na rozwój miasta poprzez powstałe w pobliżu portu zakłady przetwórstwa ryb. Co warto zobaczyć w Nexø:

  • kościół Nexø kirke, początkowo jako kaplica, został poświęcony patronowi żeglarzy św. Mikołajowi. Na cmentarzu przy kościele ustawiono kotwicę, która jest symbolem żeglarzy i rybaków, zaginionych na morzu
  • miejskie muzeum Nexø Museum, przygotowano w nim m.in. ekspozycję dotyczącą historii miasta, żeglugi oraz ratownictwa morskiego (Havnen 3)
  • Nexø Mindestuer - muzeum poświęcone pamięci Martina Andersena - autor napisał m.in. powieść "Pelle Zdobywca" (Ferskesøstræde 36)
  • muzeum kolei bornholmskiej (De Bornholmske Jernbaner) wśród eksponatów m.in. archiwalne zdjęcia, wagony kolejowe, drezyna i inne eksponaty związane z tematyką kolejki bornholmskiej
  • park motyli (Bornholms Sommerfuglepark & Tropeland) - cieplarnia w której oglądać można przepiękne motyle, ptaki, ryby, a wszystko to wśród tropikalnej roślinnośc
  • wytwórnia bornholmskiej wódki, wyrabiane są w niej trzy rodzaje trunków - Bornholmer Akvavit 40% czysta wódka, Bornholmer 1855 Traditionsakvavit 42% - wódka oparta na starej recepturze oraz ziołowy Bornholmer Bitter 38% (Sdr. Hammer 156).

Kalmar

Kalmar to niewielkie miasteczko w południowo-wschodniej części kraju. Z miasta jest połączenie lądowe z wyspą Olandią, most Ölandsbron jest najdłuższym mostem w Szwecji (ponad 6000 metrów długości). W Kalmar warto zobaczyć miejscową katedrę i Zamek Kalmarski, który wygląda jakby został wyciągnięty z baśni o księżniczkach.

Jacht

Jacht Bavaria 49

Jacht żaglowy Bavaria 49

Bavaria 49 (s/y Kiliki) - największa, 15-metrowa jednostka Domu Żeglarskiego, jest jednostką kultową. 5 kabin, 3 toalety, obszerna mesa i kambuz oraz pełnowymiarowa nawigacyjna, co jest rzadkością na jednostkach czarterowych.

Świetna manewrowość zarówno na żaglach jak i na silniku o mocy 78 KM, wsparta mocnym sterem strumieniowym umożliwia manewrowanie jednostką w każdych warunkach. Warto przy tym wspomnieć, że prędkość przelotowa to 6-8 węzłów. 

Co ważne - wyposażyliśmy naszą flagową jednostkę ponadstandardowo - telewizor w messie, ploter 12", dwukierunkowy AIS, radar, czy SART sprawiają, że nawet w sytuacji bez wyjścia - znajdziecie wyjście !!!! 
 

Galeria z portów
Warto zabrać

Co zabrać na rejs:

Przede wszystkim torba - musi być miękka, tak żeby zmieściła się wszędzie.

  • Paszport lub dowód osobisty
  • Dokumenty żeglarskie, patent
  • Karta EKUZ
  • Przyjmowane leki
  • Okulary przeciwsłoneczne
  • Czapkę z daszkiem, kapelusz lub jakieś inne nakrycie głowy chroniące przed słońcem
  • Polar 
  • Sztormiak, ewentualnie dobra kurtka przeciwdeszczowa i spodnie przeciwdeszczowe (zalecane w rejsach po Kanarach)
  • Kalosze (nie dotyczy Kanarów)
  • Buty trekingowe - (zalecane w rejsach po Norwegii i Kanarach)
  • Czapkę zimową i rękawiczki (nie dotyczy Kanarów)
  • Dres
  • Bielizna termiczna (nie dotyczy Kanarów)
  • Bieliznę osobistą
  • Ręcznik i przybory toaletowe
  • Klapki pod prysznic
  • Spiwór (nie dotyczy Kanarów)
  • Latarka, najlepiej czołówka
  • Aparat fotograficzny
  • Telefon komórkowy z ładowarką samochodową na 12V
  • Gitara lub inny instrument muzyczny
  • Indywidualne ubezpieczenie KL i NNW
  • Pieniądze w lokalnej walucie na wydatki własne

Oczywiście powyższa lista jest jedynie propozycją pomocną w pakowaniu worka żeglarskiego. Każdy z Was ma swoje indywidualne zapatrywania i potrzeby. Zgodnie z nimi uzupełniajcie powyższy zapis. Ze swojej strony życzymy powodzenia.

Do pobrania