Rejsy

rejsy

Rzetelne przygotowanie teoretyczne to jeden z warunków koniecznych do ubiegania się o uprawnienia żeglarza lub sternika. Drugie, równie ważne kryterium, to wiedza praktyczna, czyli doświadczenie zdobywane w kontakcie z przedmiotem nauki. Kandydatowi na żeglarza potrzebne są rejsy. Bałtyk, najbliższy nam geograficznie, czy inne pobliskie akweny morskie, to doskonałe miejsca na ćwiczenie i doskonalenie żeglarskich umiejętności. Dom Żeglarski Mila jest organizatorem kursów szkoleniowych i stażowych. Nasze rejsy po Bałtyku, wodach Morza Północnego i Śródziemnego zakończone są egzaminami. W okresie zimowym wyjeżdżamy z grupami, w tym również z naszymi kursantami, na Wyspy Kanaryjskie.

Ceny obejmują koszty:

Skipera

Ubezpieczenia jednostki

Postoju w porcie macierzystym

Materiały dydaktyczne przesyłane drogą elektroniczną przed rejsem

Bez względu na to, jakie jest miejsce, w którym organizujemy nasze szkoleniowe rejsy – Bałtyk czy wody innych mórz, do dyspozycji oddajemy flotę jednostek zarówno nowoczesnych (2008-2016), jak i dobrych, sprawdzonych konstrukcji szkoleniowych z lat 90. Nasze rejsy po Bałtyku, śródziemnomorskie wyprawy jachtowe, żeglowanie po Morzu Północnym lub pośród Wysp Kanaryjskich to niezapomniana przygoda i praktyka pod okiem doświadczonych żeglarzy.

Ceny naszych rejsów obejmują rzeczywiste koszty ich organizacji. Nie doliczamy postoju w portach, gdyż nie wiemy ile i jakie odwiedzicie na swojej trasie. Nie doliczamy kosztów wyżywienia, gdyż nie znamy Waszych gustów - jednym wystarczą produkty z dyskontów, inni z kolei preferują produkty lokalne, nikt natomiast nie przepada za stołówkami. Zużycie paliwa również jest rzeczą względną - jedni uprawiają tzw. yachting, inni żeglarstwo w czystej postaci. O wszystkim decydujecie Wy sami. Na pokładzie Kapitan wyznacza oficera, który rozlicza kasę jachtową wydając pieniądze jedynie na potrzebne i preferowane przez załogę artykuły.

Po zakończeniu rejsu uczestnicy otrzymują opinie określające ilość przepływanych godzin i mil oraz odwiedzane porty, co stanowi podstawę do uzyskania wyższych stopni żeglarskich i motorowodnych.

Na zakończenie rejsu istnieje możliwość uzyskania certyfikatu ISSA potwierdzającego nabyte umiejętności i doświadczenie. Otrzymany certyfikat  pozwala prowadzenie jachtów w żegludze przybrzeżnej.

Opłaty dodatkowe:

Opłaty portowe, wyżywienie, paliwo:

Bałtyk - ok. 50 zł / doba

Chorwacja - ok. 20 euro / doba

rabat

Rabaty:

5% stały klient

5% przy rezerwacji całego jachtu

5% wpłata całości kwoty czarteru na 3 miesiące przed jego rozpoczęciem

Co zabrać na rejs:
Przede wszystkim torba - musi być miękka, tak żeby zmieściła się wszędzie.

Ponadto przydadzą się:

  • Dokument tożsamości
  • Śpiwór
  • Sztormiak lub ubranie, które nieprzemaka
  • Komplet ciepłej odzieży - polecamy polary i windblocki
  • Kalosze
  • Obuwie do poruszania się po jachcie i na wycieczki
  • Bez względu na porę roku - rękawiczki, czapkę i szalik
  • Okulary przeciwsłoneczne, czapkę z daszkiem i krem do opalania
  • Przybory toaletowe, klapki pod prysznic
  • O telefonie i tak pamiętacie, ale o ładowarkach czasami zapominacie
  • Rękawiczki żeglarskie (przydatne szczególnie na żaglowcach)
  • Gitarę lub inne urządzenia grające i śpiewniki
  • patent żeglarski, SRC lub książeczkę żeglarską
  • walutę lub kartę płatniczą (drobne na prysznic i toalety wskazane)
  • latarkę, aparat fotograficzny
  • Mnóstwo dobrego humoru

Oczywiście powyższa lista jest jedynie propozycją pomocną w pakowaniu worka żeglarskiego. Każdy z Was ma swoje indywidualne zapatrywania i potrzeby. Zgodnie z nimi uzupełniajcie powyższy zapis.
Ze swojej strony życzymy powodzenia